Hoe verloopt het proces van jouw schademelding?

1. Schade melden
Je meldt de schade bij ons schadeteam, per mail of telefonisch.

2. Aanleveren informatie
Afhankelijk van het soort schade hebben wij een aantal zaken nodig om de schade snel en correct af te kunnen wikkelen. Wanneer je de schade bij ons hebt gemeld, krijg je van ons een digitaal in te vullen schadeformulier of een e-mail waarin staat welke informatie wij van jou nodig hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan foto’s, een ingevuld schadeformulier en een inschatting van de herstelkosten. In deze mail informeren wij jou ook over zaken zoals het eigen risico.

3. Schade-expert
Wanneer het om een grotere schade gaat, dient er een schade-expert ingeschakeld te worden. Wij regelen een schade-expert die een afspraak met jou inplant. Deze stelt dan het schadebedrag vast.

4. Reparateur kiezen
Wij helpen en adviseren je bij het maken van de keuze voor een reparateur.

5. Eventuele uitkering schade
Als de schade is gedekt door een van je verzekeringen, dan keren wij het schadebedrag aan jou of rechtstreeks aan de reparateur uit. Houd er rekening mee dat de doorlooptijd kan verschillen, bijvoorbeeld als de aansprakelijkheid nog niet helemaal duidelijk is.

6. Invullen vragenlijst
Na afhandeling van de schade sturen wij je een mail met een klanttevredenheidsonderzoek. Op die manier weten we zeker dat je tevreden bent en kunnen wij eventueel verbeterpunten achterhalen.

Contact
Wil je een schade melden of heb je een vraag? Onze schadebehandelaars zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur.

Mail naar schade@lussenburgadvies.nl
Bel naar 076 -564 20 42

DSA-mogelijkheid
De Bedrijfsregeling Directe Schadeafhandeling (DSA) is een afspraak tussen bijna alle autoverzekeraars in Nederland. Het doel is dat een verzekerde die enkel WA verzekerd is met autoschade sneller en eenvoudiger geholpen wordt.

Hoe werkt het?

  • Als je met je auto schade hebt door de schuld van een andere bestuurder (met een motorrijtuig dat ook in Nederland verzekerd is), dan mag je de schade direct indienen bij je eigen WA-verzekeraar.
  • Je eigen verzekeraar regelt en betaalt de schade.
  • Vervolgens verhaalt jouw WA-verzekeraar de kosten bij de verzekeraar van de tegenpartij.

Belangrijk:

  • Het geldt alleen bij materiële schade (dus geen letselschade).
  • Het werkt alleen als beide voertuigen in Nederland verzekerd zijn en de verzekeraars meedoen aan de regeling (dat zijn ze bijna allemaal).
  • Voor jou als verzekerde scheelt dit gedoe met de tegenpartij en krijg je sneller duidelijkheid.

Stel ons gerust uw vraag

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.